یادمون میره

همین پلاسکو رو یادمون میاد؟ وقتی که ریخت همه مون شروع کردیم به پاره کردن لباسامون که باید ایمنی برقرار بشود. یک ماه بعد که آب ها از آسیاب افتاد همه ما فراموش کردیم . هیچ کدام از ما هنوز تلخی فاجعه بم رو فراموش نکردیم. از یک زلزله شش و شش دهم ریشتری نزدیک به سی هزار نفر کشته شدند . هنوز تلخی اون حادثه از بین نرفته. هنوز هم به یک ایرانی اسم بم رو می آری ته دلش حالش گرفته میشه از اون فاجعه بزرگ. ولی بعد از زلزله بم چند تا زلزله دیگه داغدارمون کرد؟
این زلزله در هر کشوری اتفاق می افتاد (خدایی ناکرده) جدای از اینکه این میزان تلفات نمی داد و فرض بر اینکه این میزان تلفات هم در زلزله ای رخ بدهد آن کشور نهایت سعی اش را می کند که دیگر از بروز چنین فاجعه هایی جلوگیری شود . ولی ما هنوز شاهد این هستیم که مدیریت بحران مون در حد صفر هم نیست!
هنوز مردم باید پتو و چادر و بالش و نفت بفرستند. هنوز مردم باید بروند کمک کنند . این یعنی تلخی این فجایا تنها روی دل ما مردم زخم می اندازه و خاطرمون رو مکدر می کنه. سر پلاسکو داغون شدم . برای همین هرگز اخبار زلزله اخیر رو دنبال نمی کنم تا دلم به درد نیاد. از اینکه هموطنانم توی کشور خودشون زندگی شون از توی جهنم هم بدتره!
یک گروه توی گرد و خاک میمیرن و یک گروه توی دود.. یه گروه ساختمون رو سرشون آتیش میگیره و میریزه و یه عده هم اینطوری. همش اخبار تلخ و اخبار تلخ و اخبار تلخ . کی می خواد تموم بشه؟
کی میاد که دیگه هیچ خبر تلخی نداشته باشیم. دارم به این فکر می کنم که زمان قدیم شبکه های اجتماعی اینطور گسترده نشده بود و اخبار بد خفه میشد و هیچ کس متوجه نمیشد و خدا می داند چه اتفاقات و فجایایی در گذشته رخ داده و ما از آن بی خبریم!
تا کی قراره یادمون بره. تا کی قراره چپ و راست رو مقصر بدونیم وبگیم این دولت خراب بود یا اون دولت! 
تا کی باید تلفات بدیم و دعوا سر لحاف ملا باشه!
تورو خدا دیگه این زلزله رو یادمون نره . این زلزله رو یادمون نره .
خیلی دلم به درد اومد . با اینکه زیاد اخبارش رو دنبال نمی کنم ولی خیلی دلم به درد اومد 
خدا صبر بده .. هم به اون عزیزان .. هم به ما مردم بیچاره ایران!


نظر خود را برای من ایمیل کنید:
khiaban17@bk.ru

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

من هم معلولم !

صحبت