قضاوت

توی توییتر زیاد چرخ می زنم و توییت های مردم رو می خونم. همشون شده قضاوت کردن و دخالت کردن در زندگی این و آن . همش شده حمله کردن به افرادی. داستان از اینجایی شروع شد که یکی از خبرنگاران بی بی سی فارسی تصویر سر صفحه اش را به چیزی تغییر داد که باب میل برخی ها نبود.
قضاوت ها شروع شد . همه شروع به حمله کردند و اتهاماتی زدند . از جیره خوار بگیرین تا رسانه باطرف . بعد از مدتی سیاوش اردلان توضیحاتی رو مبنی بر اینکه همیشه روی کاور فیس بوکش تصویر مهم ترین رویداد خبری آن زمان را قرار می دهد باز کاربران شروع به قضاوت کردند که ارزشی ها اینطوری ماله نمی کشن که سیاوش اردلان کشیده .
اولا اینکه شخصی دیدگاه خاصی دارد به خودش مربوط است . تا زمانی که دیدگاه ضرری به ما نرسانده برای خودش محترم است. فکر نمی کنم عکس سرصفحه ضرری به ما برساند. بعد که سیاوش اردلان توضیحاتی رو برای این جریان سازی ها و رفع ابهامات نوشته باز گروهی همین رو باور نکرده و باز شروع به حمله و قضاوت کرده اند. به نظر من توضیح سیاوش اردلان کاملا منطقی به نظر می رسید. همانطور که خیلی از مجلات خارجی نیز برای اعلام خبرهایی تصاویری استفاده می کنند که باز ممکن است باب میل خوانندگانش نباشد. برای مثال همین کیهان خودمان وقتی خبر مهمی وجود داشته باشد (خبری مانند دیدار نتانیاهو با پادشاه عربستان) تصویر مربوط به همین را روی صفحه اولش چاپ می کند.
سیاوش اردلان نیز در توضیحات خودش این چنین عنوان کرده که او هم تصویر مهم ترین اتفاقات روز را روی سربرگ فیس بوک خود قرار می دهد. ولی برخی ها از قضاوت کردن و حمله کردن دست بر نمی دارند.
قصد توهین یا زیر سوال بردن کسی را ندارم ولی به نظر من این کار بعضی ها اصلا درست نیست. شاید با این پست من هم زیر اتهاماتی برم و همان ها که قضاوت می کردند بیایند و کلی فحش و بد و بیراه به من بگویند ولی حرکتی که درست نیست ،درست نیست!
اگر فکر می کنید خبرنگاری برخلاف عقیده شما حرف میزند یا تصویری قرار می دهد تنها کافیست او را دنبال نکنید! من واقعا نمی دانم این چه مریضی است در ما ایرانیان که فرد و مطرح و فالو می کنیم که بهش فحش بدیم. اگر به هر دلیلی دوست نداریم خب دنبالش نکنیم . خیلی ساده است! اینکه حسابی مطرحش کنیم تا بکوبیمش اصلا حرکت درستی نیست ولی هست! متاسفانه هست!
بعد برخی از عزیزان چنان لباس پاره می کنند که انگار چه شده. دوست عزیز شما نهایت حرکت مبارزه ای که داشتی هشتگ زدن بوده و بزرگترین حرکتی که کردی بحث کردن راجب چهار نفر تابوشکن!! بوده . در هنگام بلا برای دیده شدن خودت رو می کشی و ده روز بعد واقعه همه چیز یادت می رود و می روی دنبال ژانر کردن مزخرف ترین چیزهایی که حتی ارزش حرف زدن ندارند.
قصدم به هیچ عنوان دفاع از سیاوش اردلان یا توهین به کسانی که اعتراض کرده اند نیست . بحث من در مورد حرکتی است که این روزها داره رخ میده و ما به هیچ عنوان دقت نمی کنیم که در حال انجام چه کاری هستیم! همه شده اند قاضی و تا کسی حرکتی کرد حملات رو شروع می کنند!
اگر می خوای مخالفتی کنی برو مخالفتت را بکن و هزینه اش را هم بپرداز . ولی اینکه بشینی پشت توییتر و کارت گذاشتن پرچم شیر و خورشید باشه و توهین کردن به زمین و زمان فقط اسمت کاربره!
میرحسین موسوی،علی شریعتی،مصطفی تاجزاده و هزاران نفر دیگر کار سیاسی می کنند و مخالفتش رو می کنند و هزینه اش رو هم پرداخت می کنند! جنابعالی چه کار کرده ای و چه هزینه ای کرده ای که اینطور خودت رو محق می دونی. اینطور قضاوت می کنی . وقتی یک فرد توضیحاتی نیز ارایه داده چرا باز باورش نمی کنی و شروع می کنی به تهمت جدید تر که داره ماله می کشه!
خیلی از خبرنگارانی که خارج از کشور هستند از کشور خودشون دور هستند و خیلی بی معرفتیه که بعضی ها خودشون رو دانای کل می دونن و به راحتی هر کاری دلشون می خواد می کنند!
باز ممکنه قضاوت بشم که من دوست دارم همه هزینه بدهند! ولی همه مون خوب بلدیم نقد کنیم ولی کسی راه حل ارایه نمیده! کسی حرکت نمی کنه که درستش کنه! هشتادو خورده ای میلیون مفسر سیاسی داریم که نقد می کنند . ولی هیچ کس راه حل درست را نمی دونه! یعنی ازشون بپرسی باشه X بده . راه حل تو چیه نمی تونه جواب بده!
یا مجاهده که میگه مردم رو بکشین!
یا سلطنت طلبه که از 57 عقده داره!
کم قضاوت کنیم !
اگر کلا از حرکت کسی خوشمون نمیاد دنبالش نکنیم ! همین!




نظر خود را برای من ایمیل کنید:
khiaban17@bk.ru






نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

یادمون میره

من هم معلولم !

صحبت